پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

واکنش حاجی بابایی به مرگ 26 دانش آموز: بروید از مسوولانش بپرسید!


شب گذشته اتوبوس دانش‌آموزان راهیان نور به دلیل انحراف به چپ و تخطی از سرعت مجاز از مسیر اصلی خود منحرف و از مجموع 44 دانش‌آموز این اتوبوس براساس آخرین اطلاعات دریافتی 26 نفر فوت شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری همایش تبیین نقش دانشگاه و فرهنگیان، حاضر به پاسخگویی درباره حادثه مرگ 26 دانش‌آموز که شب گذشته در اردوی راهیان نور رخ داد، نشد.

حمیدرضا حاجی بابابی پس از سخنرانی طولانی خود در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان حاضر به پاسخگویی به سئوال خبرنگاران نشد و تنها هنگامی که خبرنگاران از او درباره مرگ دانش‌آموزان راهیان نور سئوال کردند، گفت: بروید از مسئولانش بپرسید.

به گزارش مهر، شب گذشته اتوبوس دانش‌آموزان راهیان نور به دلیل انحراف به چپ و تخطی از سرعت مجاز از مسیر اصلی خود منحرف و از مجموع 44 دانش‌آموز این اتوبوس براساس آخرین اطلاعات دریافتی 26 نفر فوت شده‌اند.

خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در شرایطی که به مدت 45 دقیقه به صورت ایستاده در انتظار وزیر آموزش و پرورش بودند تا به سئوال آ‌نها پاسخ دهد، حمیدرضا حاجی بابایی تنها با گفتن بروید از مسئولانش بپرسید، محل برنامه را ترک کرد.

صرع مانع ازدواج نیست


«اپی لپسی» یا همان صرع یک اختلال در عملکرد سیستم اعصاب مرکزی خصوصا مغز است که انواع و اقسام مختلف دارد. اکثرا خوش‌خیم است و به داروهای مختلف جواب می‌دهد. برخلاف تصورات قدیمی، مبتلایان به اپی لپسی (صرع) هیچ اختلال روحی و روانی ندارند، بجز لحظاتی که دچار تشنج می‌شوند. افراد مبتلا کاملا سالم هستند و هیچ فرقی در فعالیت‌های روزمره با دیگران ندارند. خوشبختانه صرع یکی از درمان پذیرترین بیماری‌های عصبی است که از سوی متخصصان مغز و اعصاب به خوبی درمان می‌شود.

مبتلایان به صرع نیز می‌توانند مانند همه شهروندان از حقوق اجتماعی گوناگون برخوردار شوند. آنها می‌توانند ازدواج کرده و از یک زندگی زناشویی طبیعی بهره‌مند شوند، اما نکته اساسی و مهم، انجام مشاوره تخصصی و آموزش کافی فرد مبتلا به صرع و خانواده و همسر او در زمینه شناخت کافی از این موضوع است. موضوع آموزش و مشاوره تخصصی نه‌تنها در مورد افراد مبتلا به صرع بلکه در مورد تمامی افراد جامعه ضرورت دارد. ازدواج هیچ تاثیری در روند این بیماری ندارد و همه مراجع علمی معتقدند که همه آقایان و خانم‌های مبتلا به صرع می‌توانند براحتی ازدواج کنند و صاحب فرزند شوند.

دکتر زمانی، متخصص مغز و اعصاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران


زن جوان، گرفتار اعتماد به راننده عبوری


راننده هوسرانی که به بهانه نجات زن جوان از دام مزاحمان خیابانی، اورا ربوده و با انتقال به یک دامداری، همراه دوستش وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش جام‌جم، سیزدهم شهریور امسال زن جوانی با حضور در پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران، علیه دو مرد به اتهام آدم ربایی و آزار و اذیت شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: شب هنگام از خانه یکی از اقوام در شهریار خارج شدم تا به خانه‌ام بروم. متوجه شدم دو سرنشین یک موتورسیکلت در تعقیبم هستند. آرام‌تر حرکت کردم تا آنها عبور کنند اما این گونه نشد و دقایقی بعد موتورسیکلت مقابلم توقف کرد و دو سرنشین آن شروع به متلک‌گویی کردند.

شاکی اضافه کرد: با مزاحمت دو جوان موتورسوار با فریاد از مردم کمک می‌خواستم در این موقع راننده یک خودروی پراید با دیدن مزاحمت راکبان موتورسیکلت از من خواست سوار خودرو شوم. من که بشدت ترسیده بودم برای فرار از دام دو جوان مزاحم، سوار خودرو شدم و با دادن نشانی خانه‌ام به مرد غریبه خواستم مرا نزد همسر و خانواده‌ام ببرد.

زن جوان با اشاره به ماجرای تلخی که برایش رقم خورده بود، گفت: پس از طی مسافتی راننده به بهانه این‌که بنزین خودرویش تمام شده و قصد سوختگیری دارد، ادعا کرد دامداری دوستش در همین حوالی است و اگر دقایقی اجازه دهم چند لیتر بنزین از وی می‌گیرد و بعد ادامه مسیر می‌دهد و مرا به خانه‌ام می‌رساند.

وی اضافه کرد: غافل از این‌که در دام سیاه مرد راننده گرفتار شده‌ام، به حرف‌هایش اعتماد کردم. در خودرو ماندم و او وارد دامداری شد. مدتی که گذشت و خبری از مرد راننده نشد، ترسیدم و قصد فرار داشتم که مرد راننده همراه مرد دیگری که به نظر می‌رسید صاحب دامداری است، به سمت خودرو آمدند و در حالی که چاقو به دست داشتند به من نزدیک شدند.خواستم از خودرو پیاده شوم و فرار کنم اما درها قفل بود، بوق خودرو را به صدا در آوردم تا شاید کسی متوجه شده و به کمکم بیاید؛ اما انگار کسی صدای بوق خودرو و فریادهایم را در آن تاریکی نمی‌شنید.

وی گفت: آن دو مرد مرا به زور از خودرو پیاده کردند و با انتقال به دامداری من را مورد آزار و اذیت قرار دادند.ساعاتی بعد مرا در کنار جاده رها کردند و متواری شدند. شاکی ادامه داد: خود را به جاده رساندم و همانجا نقش زمین شدم. خانواده‌ای که با خودرویشان در حال عبور از محل بودند، متوجه شده و مرا نجات دادند. در پی این شکایت و اطلاعات به‌دست آمده از دو متهم فراری، چهره‌نگاری رایانه‌ای از آنها انجام شد و متهمان آزارگر تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان شهریار قرار گرفتند.

جستجو برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این ‌که کارآگاهان جنایی هفته گذشته هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهریار، پراید در حال حرکتی را مشاهده کردند، که مشخصات آن و راننده‌اش با یکی از دو متهمی که پلیس در تعقیبشان بود، مطابقت می‌کرد.

بنابراین با هماهنگی قضایی، ماموران با متوقف کردن خودرو، راننده را که مرد جوانی بود دستگیر کردند.

متهم جوان با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در بازجویی ادعا کرد، در حال عزیمت به محل ملاقات با دوستش بوده که به اشتباه دستگیر شده است.

در حالی که متهم همچنان سعی می‌کرد خود را بی‌گناه جلوه دهد، ماموران با احضار زن شاکی از وی خواستند متهم را از میان چند متهم حاضر در بازداشتگاه پلیس شناسایی کند که وی با دیدن متهم او را از میان دیگر متهمان شناسایی کرد. و با اعتراف متهم دیگر همدست وی نیز دستگیر شد.

ازدواج جنجالی عروس 19 ساله با داماد 63 ساله

ازدواج زن نوزده ساله با یک مردایرانی شصت‌و‌سه ساله مقیم فرانسه جنجال به پا کرد و با شکایت خانواده عروس، هر دو نفر روانه دادسرای شهریار شدند. 

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش یک پرونده آدم ربایی در دستورکار، کارآگاهان اداره پلیس آگاهی شهرستان شهریار قرار گرفت.

ماموران در تحقیق از خانواده شاکی متوجه شدند، دختر نوزده ساله‌شان که پیش از این یک ازدواج ناموفق داشته است، تصمیم به ازدواج با یک مرد شصت و سه ساله ایرانی مقیم فرانسه گرفته است و به دنبال مخالفت اعضای خانواده، مرد خواستگار دخترشان را ربوده است.

در ادامه تحقیقات از خانواده شاکی معلوم شد مرد خواستگار، خواهری دارد که در شهریار زندگی می‌کند و این احتمال وجود دارد که دختر ربوده شده در خانه خواهر این مرد باشد.

با اطلاعات بدست آمده از خانواده شاکی، ماموران خانه خواهر متهم فراری را شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی به آنجا رفته و خواستگار شصت و سه ساله را همراه زن جوان در این محل یافتند و هر دو نفر به پلیس آگاهی منتقل و بازجویی شدند.

ابتدا زن نوزده ساله به پلیس گفت: پدر واقعی‌ام وقتی کوچک بودم، از مادرم جدا شد و به فرانسه رفت. مادرم نیز پس از مدتی ازدواج کرد و من و خواهرم پا به خانه ناپدری گذاشتیم. از همان موقع نمی‌توانستم او را به جای پدرم قبول کنم.

چند سال پیش خواهرم نزد پدرمان رفت اما شرایط من برای رفتن مهیا نشد واختلاف‌های من با مادر و ناپدری‌ام شروع شد. وی اضافه کرد: مادرم با رفتن من از ایران مخالفت می‌کرد. چند سال پیش ازدواج کردم اما مدتی بعد به دلیل بدرفتاری‌های شوهرم از وی جدا شدم و دوباره به خانه مادر و ناپدری بازگشتم.

زن جوان به نحوه آشنایی‌اش با مرد شصت‌وسه ساله اشاره کرد و گفت: این مرد که از همسرش جداشده و با فرزندانش زندگی می‌کرد، در فرانسه با پدرم آشنا شده و با فهمیدن این‌که من هم یک ازدواج ناموفق داشته‌ام، تصمیم به ازدواج با من گرفته بود.

از این ازدواج راضی هستیم

بنابراین، چندی پیش به ملاقات من و خانواده‌ام در ایران آمد. در پی این رفت و آمدها به هم علاقه‌مند شده و تصمیم به ازدواج با هم گرفتیم اما مادرم با این وصلت مخالف بود. سرانجام بی آن‌که به خانواده‌ام حرفی بزنم مدارک و وسایلم را برداشتم و به شهریار خانه خواهر مرد خواستگار آمدم.

وی اضافه کرد: چند روز بعد من و مرد مورد علاقه‌ام همراه چند نفر از اقوام آنها به یک دفترخانه در تهران رفتیم و به طور قانونی و با میل خودم، با مهریه چهار عدد سکه بهارآزادی به عقد وی درآمدم.

در پی اظهارات زن جوان، داماد شصت‌وسه ساله نیز به پلیس گفت: قصد جدایی از همسرش را ندارد و می‌داند در کنار هم خوشبخت می‌شوند و آدم‌ربایی در کار نبوده است.

این زوج برای ادامه تحقیقات روز پنجشنبه بیست‌وهفتم مهر امسال به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران منتقل شدند و گفته‌های پیشین خود را تکرار کردند و خواستند تا خانواده عروس به این وصلت رضایت دهند تا آنها به زندگی مشترکشان با خیال راحت ادامه دهند. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

کارت بنزین آزاد نایاب شد!



رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور درباره سرگردانی جدید بنزینی مردم در جایگاه‌های سوخت از بروز مشکل فنی"کد خطای 25 "و غیرفعال شدن کارت بنزین آزاد جایگاه‌داران خبر داد و گفت: کاهش تعداد کارت‌های بنزین آزاد منجر به افزایش زمان سوخت‌‌گیری خودروها شده است.

به گزارش مهر، با وجود تاکید دولت مبنی بر اطلاع گسترده درباره اعمال تغییرات در قیمت و نحوه عرضه بنزین به عنوان یکی از استراتژیک ترین کالاهای مصرفی خانوارها اما کاهش شبانه سهمیه بنزین آزاد برخی از کارت‌های سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مشکل ساز شده است.

بر این اساس، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه محدودیتی در استفاده از بنزین آزاد در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد، اعلام کرده است: مردم با استفاده از کارت ویژه بنزین آزاد جایگاه داران می‌توانند بدون محدودیت بنزین 700 تومانی خریداری کنند.

با این وجود از چند ماه گذشته تاکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هیچگونه اقدامی برای تعویض و یا صدور کارت‌ بنزین آزاد برای جایگاه داران سوخت سراسر کشور نکرده و حتی با ایجاد مشکلات متعدد فنی، برخی از کارت‌های ویژه بنزین آزاد جایگاه داران به حالت غیر فعال درآمده است.

در حال حاضر با توجه به ورود به روزهای پایانی ماه و کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای (بنزین 400 تومانی) کارتهای سوخت، مصرف بنزین آزاد در جایگاه ها افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای مصرف بنزین 700 تومانی و کاهش تعداد کارتهای فعال بنزین آزاد جایگاه داران سوخت علاوه بر افزایش زمان سوخت گیری منجر به سرگردانی مردم در مجاری عرضه سوخت شده است.

این در حالی است که همزمان با کاهش سهمیه بنزین آزاد کارت‌های سوخت، استقبال مردم برای خریداری بنزین آزاد با کارت ویژه جایگاه داران حداقل در چند روز گذشته با افزایش روبرو بوده است.

ناصر رئیسی فرد در گفتگو با مهر کم بودن تعداد کارت‌های فروش بنزین آزاد در جایگاه‌ها را از مشکلات و معضلات کنونی اعلام کرد و گفت: با کاهش سهمیه بنزین آزاد کارت‌های سوخت، این مشکل بیش از گذشته در جایگاه‌ها بروز پیدا کرده است.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور در تشریح این سرگردانی جدید بنزینی در جایگاه‌‌های سوخت، اظهار داشت: نخست اینکه نمی‌دانم چرا سهمیه بنزین آزاد سوخت کاهش یافته درحالی که تاکید می‌شود محدودیتی در عرضه بنزین آزاد وجود ندارد.

یک مقام مسئول در ادامه بر ضرورت افزودن تعداد کارت‌های اضطراری به جایگاه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه مدتی است کارتهای هوشمند سوخت فروش بنزین آزاد خودروها به‌ دلیل مشکلی که "کد خطای 25 " اعلام می‌شود، سوخته و غیر فعال می‌شود.

به گفته رئیسی فرد، در چنین شرایطی تعداد کارت‌های تحویلی به‌تدریج کمتر هم می‌شود که این موضوع نتیجه ای جز طولانی شدن زمان سوختگیری، ایجاد پرخاش و یا زمینه‌سازی فساد در جایگاه‌ها نخواهد داشت.

وی همچنین از محدودیت‌های کارت‌های خرده فروشی بنزین انتقاد کرد و افزود: هر کارت در طول شبانه‌روز قادر به 256 دفعه سوخت گیری است که در هر بار تا 60 لیتر سوخت قابل برداشت است. این درحالی است که عمده مصرف کنندگان کارت‌های آزاد موتور سواران یا کسانی هستند که مقدار کمی سوخت نیاز دارند، در نتیجه این 256 دفعه محدودیتی در کار جایگاه داران محسوب می‌شود.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور یادآور شد: از طرف دیگر نیاز است در مناطقی همچون شمال تهران که استفاده از کارت سوخت جایگاه به دلیل فاقد کارت بودن خودروها یا مصرف زیاد بنزین بیشتر است، کارت بیشتری در اختیار جایگاه‌ داران بگذارند.

وی با یادآوری اینکه درحال حاضر گاهی یک کارت در اختیار یک کارگر و حتی گاهی یک کارت سوخت در اختیار دو کارگر در سطح یک جایگاه بزرگ بنزین است، بیان کرد: این موضوع منجر به نارضایتی مردم، ایجاد مشکلات و دردسرهایی در مجاری عرضه بنزین می‌شود.

رئیسی فرد با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند با کارت هوشمند سوخت خودشان نیز اقدام به دریافت بنزین آزاد کنند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی این موضوع را ندانسته و تنها با کارت جایگاه‌دار اقدام به سوخت گیری بنزین آزاد می‌کنند.

این فعال اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود پس از اتمام بنزین 400 تومانی برای آسایش خودشان و صرف وقت کمتر در جایگاه با کارت سوخت خودروشان اقدام به خرید بنزین آزاد کنند.

چند نکته جالب در مورد نگه داری کفش و لباس


چند نکته سودمند در مورد کفش:


کفش نو را اولین بار در یکروز خشک و آفتابی بپوشید زیرا در این صورت لایه‌ای از خاک و سنگریزه بصورت پوششی تخت کفش را فرا می‌گیرد که مقاومت آن را در برابر آفتاب و رطوبت افزایش می‌دهد.

قبل از مشورت با سازنده کفش از نصب تخت اضافی به زیر کفش یا زدن پاشنه اضافی ضخیم پرهیز کنید زیرا تعادل کفش را بر هم می‌زند و پا را خسته می‌کند.

پس از باز گشت به خانه گرد و خاک کفش‌های خود را پاک کنید. واکس زدن باعث درخشندگی و دوام رویه کفش می‌شود. کفش‌هایی که از جنس پلاستیک است به ویژه کفش کودکان را می‌توانید با یک پارچه نمدار پاک کنید سپس واکس بزنید.

کفش‌ها را بعد از هر بار پوشیدن در معرض هوا قرار دهید و به اصطلاح آنها را باد دهید و داخل ان روزنامه قرار دهید. روزنامه نه تنها عرق و رطوبت داخل کفش را به خود جذب می‌کند بلکه به منزله قاب مناسبی شکل کفش را حفظ می‌کند.


ادامه مطلب ...

معروف ترین خودرو فوتبالی ایران تا صندلی جمع شد


رضا چلنگر مترجم سابق تیم ملی از سانحه تصادف رانندگی جان سالم به در برد.

به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، این اتفاق ساعت 9 صبح روز یکشنبه در مسیر آزاد راه تهران - کرج در حوالی خروجی ماهدشت روی داد. 
رضا چلنگر اینگونه توضیح می دهد: برای من تصادف زنجیره ای اتفاق افتاد. با توجه به اینکه سرعتم کنترل شده بود، به خودروی مقابل نزدم ولی خودرویی که پشت سر من بود، سرعت خیلی زیادی داشت و بعد از برخورد با من باعث شد با خودروی جلویی هم برخورد کنم. ماشین من هم از عقب تا صندلی راننده جمع شد. خدا را شکر که من عقب خودروی خودم سرنشین نداشتم و برای سرنشینان 9 خودروی دیگر هم آسیب‌دیدگی پیش نیامد. وی ادامه داد: در حال حاضر در بیمه پیگیر کارم هستم و امیدوارم خسارتی که پرداخت می شود کفاف بازسازی ماشین را بدهد، دلم از این می سوزد که خیلی از چهره های سرشناس فوتبال جهان روی صندلی شاگرد پراید قرمز رنگم نشسته بودند و همیشه به شوخی می گفتم، این صندلی را باید به موزه ببرند. باید آن را جداگانه بیمه می کردم. چلنگر در پایان یادآور شد: مرحوم ایویچ، بلاژویچ، ایوانکوویچ، کرانچار، بگوویچ، نناد، ترایکوویچ (سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران)، میاچ و خیلی های دیگر را با همین ماشین این طرف و آن طرف بردم. ماشین من اگر حرف می زد چه رازهایی از فوتبال ایران که در سینه نداشت.

پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی


تیم ملی ایران از ساعت 20 امشب در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 100 هزار تماشاگر در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 به مصاف کره جنوبی رفت و یک بر صفر به برتری رسید.

به گزارش فارس،جواد نکونام در دقیقه 75 تک گل سه امتیازی ایران را به ثمر رساند.

ایران در این دیدار با درخشش لژیونرهایی مثل قوچان‌نژاد، دژاگه و گلزنی نکونام توانست از سد تیم قدرتمند کره جنوبی بگذرد آن هم در حالی که از دقیقه 55 با اخراج مسعود شجاعی 10 نفره شد. تیم ملی با این پیروزی به صعود به جام جهانی امیدوار شد. ضمن اینکه طلسم شکست ناپذیری ایران در کشورمان برابر کره جنوبی حفظ شد.

عبدالمالک بشیر داور سنگاپوری به پارک جونگ وو، پارک جو یونگ و بئموسئوک از کره و مهرداد پولادی از ایران کارت زرد نشان داد.

شجاعی در دقیقه 55 با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد. کارلوس کی‌ روش هم در دقیقه 81 از روی نیمکت ایران اخراج شد.

با این پیروزی تیم ایران مثل کره جنوبی 7 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار گرفت. ازبکستان در این گروه با 5 امتیاز در رده سوم است و لبنان و قطر 4 امتیازی در رده‌های چهارم و پنجم هستند.

ترکیب تیم ملی ایران:

مهدی رحمتی، پژمان منتظری، سید جلال حسینی،خسرو حیدری، جواد نکونام، اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان( از دقیقه 89 مازیار زارع)، محمد نوری( از دقیقه 65 پژمان نوری)، مسعود شجاعی، مهرداد پولادی و رضا قوچان نژاد( از دقیقه 71 محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: کارلوس کی‌ روش


شاد ترین شغل های دنیا


طبق گزارش یک تحقیق اجتماعی عمومی که توسط سازمان ملی تحقیقات در دانشگاه شیکاگو صورت گرفته است، ۱۰ شغل شاد جهان معرفی شده‌اند. این تحقیق ضمن معرفی این مشاغل، به ویژگی که از این شغل‌ها یک حرفه شاد ساخته اشاره می‌کند.

  1. روحانیون: افرادی که کمتر به دنیا وابسته اند از سایر افراد شاد تر هستند.
  2. آتش نشان‌ها : ظاهرا تعامل اجتماعی و کمک به نوع بشر این شغل را یکی از شادترین شغل‌ها کرده است.
  3. فیزیوتراپ ها : تعامل اجتماعی و کمک به مردم این کار را تبدیل به یکی از شادترین مشاغل کرده است.
  4. نویسندگان: برای بسیاری از نویسندگان حقوق دریافتی به طرز خنده‌داری کم است و یا اصلا چیزی بابت نوشتن دریافت نمی‌کنند. اما ظاهرا نوشتن در مغز این گروه تاثیری می‌گذارد، که منجر به شادی می‌شود.
  5. معلمان آموزش و پرورش استثنائی: اگر به پول فکر نمی‌کنید، تدریس به کودکان استثنائی شغلی است که می‌تواند شما را شاد کند. معلمان مدارس آموزش کودکان استثنایی، در لیست شادترین شاغلین هستند.
  6. معلمان : معلمی جدا از حقوق و شرایط کاری شان، از این جهت که با کودکان و نوجوان ها در ارتباط هستند، شغلی شادی محسوب میشود.
  7. هنرمندان: گزارش شده است که نقاشان و مجسمه‌سازان از شغل‌شان بسیار راضی هستند. این درحالی است که درآمد این شغل‌ها معمولا برای امرار معاش کافی نیست.
  8. روان‌شناسان: ممکن است روانشناسان بتوانند مشکل دیگران را حل کنند و ممکن هم هست که نتوانند این کار را انجام دهند، اما در هر صورت آموزش دیده‌اند تا مشکلات خودشان را حل کنند.
  9. نمایندگان فروش خدمات مالی: گزارش شده است که ۶۵ درصد نمایندگان فروش سرویس‌های مالی آمریکا از شغل خود راضی هستند. شاید دلیل‌ش این باشد که اکثر آنها برای میانگین ۴۰ ساعت کاری در هفته و در یک محیط آسوده در سال بیش از ۹۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.
  10. مهندسین اجرایی: کار کردن با بولدوزرها، لودرها، گریدرها، دکل‌ها، پمپ‌های بزرگ و … باید کار جالبی باشد. برای مهندسین اجرایی بیش از متقاضیان متخصص، کار وجود دارد و گزارش شده این مهندسین شادتر هستند.

    در ادامه 10 شغل غمگین دنیا...

ادامه مطلب ...