پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

تبریک عید توسط بازیکن فرانسوی


 سمیر نصری، بازیکن مسلمان منچسترسیتی پس از زدن گل برتری این تیم مقابل ساوتهمپتون پیام «عید مبارک» را روی پیراهنش به همه نشان داد تا عید فطر را به مسلمانان دنیا تبریک بگوید.
 
سیتی با گلی که نصری زد سه بر دو پیروز شد.



اپل باارزش‌ترین برند تاریخ شد


شرکت اپل با ارزش‌ترین برند تاریخ جهان شد.

شرکت اپل با ارزش مجموع 622 میلیارد دلار به عنوان با ارزش‌ترین برند تاریخ که سهام آن در بورس معامله می‌شود، معرفی شد.

پیش از این شرکت مایکروسافت با ارزش بازاری 618 میلیارد و 900 میلیون دلاری عنوان با ارزش‌ترین برند جهان را در میان برند‌هایی که سهام آنها به طور عمومی در بورس عرضه شده بود، در اختیار داشت.

این عنوان از سال 1999 که ارزش برند مایکروسافت به 618 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید تا کنون در اختیار این شرکت بوده و این در حالی است که در حال حاضر ارزش برند مایکروسافت به 258 میلیارد و 200 میلیون دلار کاهش یافته است.

اکنون اپل موفق شده است با ارزش بازاری 622 میلیارد دلاری این عنوان را از آن خود کند.

ارزش بازاری هر برند بر اساس میزان سهام آن شرکت در بازار سهام ضرب در ارزش سهام آن محاسبه می‌شود.

اپل در ماه اوریل سال جاری میلادی توانسته بود به ارزش بازاری 600 میلیارد دلاری دست پیدا کند و طی سه ماه گذشته ارزش سهام این شرکت 25 درصد افزایش داشته است.

عقیم کردن دختران با استفاده از چیپس و پفک !


به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن با عنوان «انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین» به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنانش گفت: علم انسانی غربی‌ها امروز پاسخ مناسبی به پرسش اول در مورد اینکه انسان چیست و کیست، نداده است. علم غربی بیان کرده انسان حیوان غیر قابل اعتماد است. در تبیین دنیای انسان و مناسبات اجتماعی و روابط بین انسان‌ها، گل سرسبد علوم غربی که علم اقتصاد است، جامعه را طوری به فاجعه کشانده است که آن جامعه در حال فروپاشی است.


در حداکثر و در حد اعلایش اگر ما به علم انسانی غربی ها تن در دهیم که تن نمی‌دهیم، عاقبتی که منتظر ماست آن اتفاقی است که در اسپانیا، یونان، ایتالیا، ایالات متحده، کانادا، انگلیس و سایر کشورهای غربی افتاده است، غیر از این نیست مطمئن باشید. شما ببنیددر 5، 6 ماه گذشته چطور فتیله‌ ارز و سکه و دلار و اینها بدون هیچ منطقی بالا و پایین می‌شود.


بزرگترین اشتباه جمهوری اسلامی این بود که باید ابتدای انقلاب، کنار دست بانک مرکزی، نهاد انقلابی صندوق درست می‌کرد. تنها جایی که در انقلاب اسلامی به هیچ وجه روحیه‌ای انقلابی ندارد بانک مرکزی است و جمهوری اسلامی از جایی زمین می‌خورد که اسمش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.

رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان بعد از فتنه در سال 88 در دیدار با اساتید دانشگاه فرمودند: علومی که از غرب آمده است مال جامعه‌ای خودشان است و به درد ما نمی‌خورد. اینجا مسئولان با علومی که نباید بیاموزند، تربیت می‌شوند و با همین دانش کسب شده، مسئول دستگاه‌های دولتی می شوند و نتیجه اش را امروز در در وزارت اقتصاد می‌بینیم.



کینز در مقاله‌ای در سال 1930 گفته است برای رشد اقتصادی غرب چاره جز رواج طمع و ربا را در جامعه نداریم. این سخن به ما قبل جنگ جهانی دوم بر می گردد در حالی که کینز را معمار اصلاح اقتصاد بعد از جنگ جهانی دوم قلمداد می کنند.


اکنون شیوع طمع در جامعه ما در قالب کاری است که تلویزیون جمهوری اسلامی بواسطه تبلیغات بازرگانی‌اش انجام می‌دهد که زندگی مردم شده فلان خوردنی توپی و موتوری. 82 سال بعد از جمله‌ای که کینز گفت، امروز در حکومت اسلامی تلویزیون صبح تا شب در ماه رمضان برنامه‌ای اخلاقی را قطع می‌کند و در بین آن مردم را به طمع دعوت می‌کند.


ادامه مطلب ...

بیمارستان‌هایی که با زلزله فرو ریختند


هشدارها جدی است. در حالی که 80 درصد از دو بیمارستان نوساز اهر و هریس در زلزله اخیر تخریب شده، نگاهی به اعداد و ارقامی که پیش از این اعلام شده، نشان می‌دهد بین 60 تا 80 درصد بیمارستان‌های کشور نیز در برابر زلزله ایمن نیستند. هر چند معاون اول رئیس رئیس‌‌جمهور اعلام کرد که: «وزیر بهداشت و معاون برنامه‌ریزی موظف شدند پیمانکاران بیمارستان‌های تازه افتتاح شده که در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند را به دادگاه معرفی کنند»؛ اما کارشناسان می‌گویند چنین رخدادی در ابعادی بزرگ‌تر می‌تواند فاجعه‌ای را به دنبال داشته باشد. به گفته محمدرضا رحیمی «در زلزله 6.2 ریشتری اهر و شش ریشتری ورزقان برخی بیمارستان‌های نوساز که طی دو سال گذشته به‌ بهره‌برداری رسیده‌اند، آسیب دیده‌اند. این بیمارستان‌ها خانه‌های خشت و گلی نیستند که با یک زلزله شش ریشتری آسیب ببینند!» وزیر بهداشت نیز با اشاره به این موضوع در صحن مجلس به عدم حضور بیماران و کادر درمانی در این بیمارستان‌ها اشاره کرده و گفته است: «خدا رحم کرد بیمارستان ورزقان تجهیز نبود!» اما بدون شک اگر چنین بیمارستانی به دور از نظارت نهادهای دولتی راه اندازی شده بود، با بروز زلزله، جان صدها بیمار به خطر می‌افتاد.

ادامه مطلب ...

آزمون دکتری ۹۲


رئیس سازمان سنجش کشور گفت: آزمون دکتری سال ۹۲ در ۱۸اسفند برگزار و نتیجه آن اوایل اردیبهشت سال آینده اعلام می‌شود.

ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد چرایی تغییر زمان برگزاری آزمون دکتری سال ۹۲ گفت: موضوع تغییر زمان آزمون دکتری بیشتر مربوط به اقدامات اجرایی در سازمان سنجش بود.

وی با اشاره به اینکه آزمون دکتری دو سال در ۲۵ فروردین برگزار شد، افزود: داوطلبان مجازتقریبا از اول تیرماه برای مصاحبه به دانشگاه‌ها می‌رفتند و این زمان مصاحبه با امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها و زمان تعطیلی دانشگاه‌ها تلاقی می‌شد.

خدایی خاطرنشان کرد: از همین رو درصدد بر آمدیم که آزمون دکتری را در سال جاری برگزار کنیم و به همین دلیل زمان برگزاری این آزمون را در سال آینده ۱۸ اسفند اعلام کردیم.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: در این صورت اوایل اردیبهشت ماه می‌توانیم نتیجه آزمون را اعلام کنیم و اواخر اردیبهشت نیز داوطلبان مجاز می‌توانند برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها بروند.

به گفته وی با تغییر برگزاری زمان آزمون دکتری اقدامات اجرایی آزمون راحت‌تر پیش می‌رود و برای داوطلبان نیز بهتر خواهد شد.

خدایی از افزایش ظرفیت دکتری در آزمون سال ۹۲ خبر داد و تصریح کرد: در سال ۹۰، ۵ هزار ۶۰۰ نفر و در سال ۹۱، ده هزار و ۱۸۲ نفر پذیرش شدند و به طور حتم برای سال ۹۲ همین روند افزایشی حفظ خواهد شد و شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در ظرفیت‌ها خواهیم بود.


رفع سریع انجماد گوشت


رفع سریع انجماد گوشت باعث کاهش ارزش غذایی آن می شود.
برای اینکه ارزش تغذیه گوشت کاهش پیدا نکند 24 ساعت قبل از مصرف باید از محیط فریزر خارج و درمحیط یخچال قرارداده شود یعنی دمای گوشت را از منفی 18 درجه به صورت تدریجی به 4 درجه رساند.
در روش انجماد سرعت رشد میکروارگانیسم ها کاهش پیدا کرده و آبی که درماده غذایی وجود دارد و در اختیار باکتری قرارمی گیرد در زمان انجماد کاهش پیدا می کند و زمان نگهداری گوشت افزایش پیدا می کند.
گوشت را می توان دردمای منفی 18درجه به مدت یکسال نگهداری کرد و برای اینکه سلول های ماهیچه ای گوشت آسیب کمتری ببیند و ارزش تغذیه ای گوشت کاهش پیدا نکند بهتر است برای رفع انجماد آن به مدت 24ساعت گوشت را از فریزر خارج کرده و درمحیط یخچال قرارداده یعنی دمای گوشت را از منفی 18 درجه به 4 درجه برسانیم که برای پخت و پز آماده شود. دراین صورت ارزش غذایی آن کاهش پیدا نمی کند.


ارائه سیم کارت و مکالمه رایگان به زلزله‌زدگان توسط ایرانسل


مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل گفت: تا زمان عادی شدن شرایط در مناطق زلزله زده هریس، ورزقان و اهر مکالمات داخل شبکه‌ مشترکین ایرانسل رایگان شده است.

آرش کریم بیگی در گفت‌گو با ایسنا گفت: نمایندگان و تیم فنی ایرانسل از یکساعت پس از وقوع زلزله به منطقه اعزام شده‌اند و به‌طور مستمر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و برای ارائه سرویس پایدار در منطقه فعالیت می‌کنند اما از آنجایی که طرح پایداری شبکه در شرایط اضطراری از زمان راه اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل اعمال شده است، خوشبختانه تمامی اقدامات لازم بر اساس برنامه از پیش طراحی شده در شرایط اضطراری انجام شد و شبکه ایرانسل در مناطق زلزله زده با مشکل یا اختلال فنی خاصی مواجه نشده است.

وی بیان کرد: هیچ‌گونه قطعی و مشکل در شبکه به علت وقوع زلزله در این مناطق واقع نشده و اگر مشترکان در برخی مناطق در دقایق اولیه وقوع زلزله با اختلال مواجه شدند به دلیل حجم بالای ترافیک تماس‌ها بوده است.

کریم‌بیگی افزود: هم‌چنین ایرانسل تیم‌هایی را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده که پس از تکمیل ثبت‌نام برای تسهیل تامین نیاز‌های ارتباطی‌ زلزله زدگان، سیم‌کارت رایگان به هموطنانمان در این مناطق ارائه شود.

وی افزود: از سوی دیگر بستر فنی لازم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مشترکان به زلزله زدگان فراهم شده و در حال مذاکره با هلال احمر هستیم تا مشترکان ایرانسل با ارسال پیام کوتاه رایگان و بدون کارمزد بتوانند از اعتبار موجود در سیمکارت خود به هموطنانمان در این مناطق کمک نقدی نیز ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی ایرانسل تاکید کرد: از آنجایی که شبکه ایرانسل طرح پایداری شبکه در شرایط اضطراری را از زمان راه اندازی شبکه خود اجرا کرده، در زمان وقوع زلزله و بعد از آن برای سرویس دهی به مشترکان در مناطق زلزله زده مشکلی ایجاد نشده است و حتی با وجود قطع شبکه برق در این مناطق، از طریق انرژی های پشتیبان و جایگزین سرویس دهی به مشترکان در این مناطق ادامه پیدا کرده است.


اعلام آخرین مهلت برای مشمولان متولد۷۲


سرهنگ محمد رضا اکبر حلوایی درباره مهلت معرفی مشمولان متولد سال‌های ۷۲ و قبل آن، گفت: با توجه به اینکه در قانون وظیفه عمومی تغییراتی در مورد سن مشمولیت یا مهلت معرفی مشمولان ایجاد شده لذا ممکن است برخی مشمولان متولد ۷۲ و قبل آن به علت عدم آگاهی ازاین تغییرات، وضعیت خدمتی خود را تاکنون تطبیق نداده‌اند و وارد غیبت شوند.

وی افزود: با تدابیر صورت گرفته متولدان ماه‌های فروردین تا آبان ۱۳۷۲که تا شهریور ۹۰ موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی شده‌اند تا پایان شهریور سال ۹۱ مهلت دارند، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفا‌تر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مشخص کنند و تا این زمان غایب محسوب نمی‌شوند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: همچنین آن دسته از مشمولان متولد آبان‌ ۱۳۷۲ به بعد و کسانی که بعد از شهریور ۹۰ فارغ التحصیل شده‌اند نیز از تاریخ فراغت از تحصیل به مدت یکسال مهلت معرفی خواهند داشت.

حلوایی تصریح کرد: متولدان سال‌های قبل از ۷۲ که در خرداد سال ۹۰ در مقطع متوسطه فارغ التحصیل شده‌اند چنانچه تا خرداد سال ۹۱ خود را معرفی نکرده باشند وارد غیبت شده و مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند اما کسانی که بعداز خرداد ۹۰ فارغ التحصیل شده‌اند به دلیل انطباق با قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۲۲/۸/۹۰ تا مهلت یکساله معرفی خود پس از فراغت از تحصیل، غایب محسوب نمی‌شوند.