پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

مصرف روزانه قهوه ممکن است عمر را طولانی‌تر کند


پژوهش تازه‌ای که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به طور روزانه، چه قهوه معمولی و چه قهوه بدون کافئین، طول عمر را افزایش می‌دهد. نتایج این پژوهش در «نشریه پزشکی نیوانگلند» منتشر شده‌است.

خبرگزاری «بلومبرگ» براساس نتایج این تحقیقات می‌نویسد مردانی که روزانه دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشند عمرشان ۱۰ درصد از مردانی که قهوه نمی‌نوشند طولانی‌تر است و در مورد زنان این افزایش طول عمر حدود ۱۳ درصد است.



ادامه مطلب ...

چلسی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد


تیم فوتبال چلسی با برتری در برابر بایرن مونیخ، لیگ قهرمانان اروپا را نصیب خود کرد. آبی‌پوشان لندن در ورزشگاه آلیانس آرِنا توانستند در ضربات پنالتی، بایرن را در خانه مقهور خود کنند.

پیتر چک سنگربان چلسی رکوردی جالب به جا گذاشت و مسیر توپ در هر شش ضربه پنالتی که در جریان بازی و سپس در ضیافت پنالتی‌ها نواخته شد را درست تشخیص داد.



ادامه مطلب ...

بنزین وارداتی بخش خصوصی به نرخ تمام شده عرضه می شود!


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: براساس برنامه پنجم توسعه بخش خصوصی مجازاست بنزین را وارد کرده و آن را به نرخ تمام شده عرضه کند.


ادامه مطلب ...

هنوز هم زیباترین دختر دنیا هستی


دسته گل هایی که با سرطان دست و پنجه نرم می کنند نیازمند حمایت من و شما هستند... به شکرانه اینکه سالم هستیم و به رسم معرفت باید کاری کرد... به حکم انسان بودن و نه ترحم ...



پسر 19ساله شاهرودی سرمادرش را برید


در ساعت 16:30 جمعه، 29 اردیبهشت برابر اعلام وقوع یک فقره قتل در شاهرود به مرکز فوریت های پلیسی 110، اکیپی از ماموران پلیس به محل حادثه رفتند و موضوع را از نزدیک بررسی کردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل حادثه با سر بریده زنی که در بررسی های بعدی مشخص شد 40 ساله است، روبرو شدند.

طاهری با بیان اینکه، اقدامات ماموران برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت به سرعت آغاز شد، گفت: تیمی از کارآگاهان پلیس جنایی با استفاده از شگردهای خاص و ترفندهای علمی، قاتل که فرزند مقتوله و با هویت ?علی ح? 19 ساله بود را در یکی از روستاهای اطراف شاهرود شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شاهرود درباره انگیزه متهم در ارتکاب این جنایت گفت: این جوان، وجود اختلافات شدید با مقتوله با هویت ?طیبه ? ش? را انگیزه این جنایت اعلام کرده است.

وی که در صحنه بررسی جرم حضور داشت با بیان اینکه تحقیقات پلیس در خصوص این جنایت هولناک همچنان ادامه دارد، به خانواده ها هشدار داد: آمار موجود و تجربه سال ها برخورد با انواع جرایم ثابت کرده که رفتار دینی و اخلاقی والدین و تربیت فرزندان بر پایه مبانی اعتقادی، میزان وقوع این گونه رفتارهای خشن و دور از انسانیت را در سطح جامعه به کمترین حد خود می رساند.

باز هم دلار یک شبه گران شد!

بازار ارز که در ماه‌های اخیر و به ویژه از آغاز سال 91، شاهد کاهش نوسانات آنی و همچنین کاهش قیمت‌ها بوده است، امروز با افزایشی در حدود 110 تومان، بار دیگر شاهد یک نوسان افزایشی غیر عادی بود. این در حالی است که به رغم نوسانات گاه و بیگاه این بازار به ویژه در اوایل هفته جاری، مدتی بود که شاهد نوسان افزایشی به این میزان نبوده‌ایم.

اما دلیل این افزایش ناگهانی چیست؟

به گزارش «تابناک»، امروز بهای دلار در بازار غیر رسمی تهران، به ۱۶۹۵ تومان رسید که در مقایسه با نرخ دیروز (۱۵۸۳ تومان) شاهد افزایش نزدیک ۱۱۰ تومانی بوده است. این در حالی است که از آغاز سال جدید، هرچند نوسانات در این بازار پا بر جا بوده، بیشتر این نوسانات کاهشی بوده و بازار، افزایش تا این میزان را ندیده است؛ دلیل چیست؟

افزایش ناگهانی نرخ ارز در شرایطی که مبنای منطقی اقتصادی در سطح جهان پشت آن نیست ـ از جمله نوسانات بازارهای مالی و تغییر و تحولات در وضعیت اقتصاد جهانی ـ تنها می‌تواند ناشی از رخدادهای داخلی و یا آن گونه که رئیس‌جمهور معتقد است، توطئه و دست‌های پشت پرده باشد.

محمود احمدی‌نژاد، هفته گذشته در سخنان خود در جمع مردم مشهد گفت که دست‌های پشت پرده‌ای در نوسانات بازار سکه و ارز در کار بوده است. 

وی آشکارا اعلام کرد، مسأله‌ای که در بازار ارز و طلا دیدید، حاصل یک توطئه مشترک داخلی و خارجی بود. 
وی در این باره اظهار داشت: این نوسانات به هیچ روی ارتباطی با بحث هدفمندی یارانه‌ها نداشته و «با کمک بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یک توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا، اخلال پدید آوردند».

اما این برای نخستین بار نبود که محمود احمدی‌نژاد، سخن از دست‌های پشت پرده در افزایش و نوسان قیمت‌ها در بازار ارز و طلا به میان می‌آورد.
وی در بهمن ماه سال گذشته نیز با اظهاراتی مشابه گفته بود: دو سه گروه دست‌اندرکار نوسانات اخیر در بازار سکه و ارز بودند. 

به گفته وی: یک گروه از آنها، باند دلالانی بودند که همیشه از آشفته‌بازار سود می‌برند، از خلأ‌های قانونی بهره بردند و گروه دیگر به ظاهر سیاسیون بودند که با گروه قبلی جفت شدند تا ناکارآمدی دولت در اقتصاد را نشان دهند.

اکنون با توجه به همه این مسائل، این پرسش اساسی مطرح است که به راستی، دلیل افزایش بیش از ۱۰۰۰ ریالی بهای ارز از دیروز تا امروز ـ که ناگهانی رخ داده ـ تنش روانی ناشی از آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یا دلایل اقتصادی منطقی است و یا آن گونه که محمود احمدی‌نژاد مدعی است، کار دست‌های پشت پرده و توطئه افرادی است که از این نوسانات، عواید اقتصادی و سیاسی نصیبشان می‌شود؟

دعوت کی‌روش از 10 بازیکن پرسپولیس، استقلال و سپاهان به تیم ملی


 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران 10 بازیکن تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان را برای اردوی تدارکاتی ترکیه به تیم ملی فراخواند.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، خسرو والی زاده مدیر رسانه ای تیم ملی ایران روز جمعه گفت: کارلوس کی روش تاکید کرد که این 10 بازیکن آماده باش هستند و پس از دیدارهای دوم و سوم خرداد لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا، فهرست نهایی ازبین این بازیکنان اعلام خواهد شد تا در اسرع وقت خود را به اردوی ترکیه برسانند.

اسامی بازیکنانی که به آنان آماده باش داده شده به این شرح است:

استقلال: سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، فریدون زندی

پرسپولیس: علی کریمی، مهرداد پولادی، غلامرضا رضایی

سپاهان: سیدجلال حسینی، هاشم بیک زاده

تیم ملی فوتبال ایران صبح روز دوشنبه اول خرداد ماه برای برپایی یک اردوی 12 روزه عازم ترکیه خواهد شد و در این اردو یک دیدار تدارکاتی با تیم ملی آلبانی برگزار خواهد کرد.


کرانچار بدون جوراب در برنامه ۹۰


زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال سپاهان که اخیرا این تیم را به عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر رسانده است، دوشنبه شب از طریق ویدئو کنفرانس در استودیو سیمای اصفهان با عادل فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ به گفتگو نشست. اما نکته قابل توجه، حضور کرانچار در این برنامه با پای بدون جوراب بود که قطعا از دید عادل و اکثر مردم به دور مانده است