پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

اعلام اسامی نسخه‌های مختلف ویندوز 8


مایکروسافت با محدود کردن تعداد نسخه های مختلف ویندوز 8 تلاش دارد به کاربران در انتخاب نسخه مورد علاقه کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، تلاش شده تا این نسخه ها از پشتیبانی تجاری بهتری برخوردار باشند . برای آن دسته از کاربرانی که از رایانه های رومیزی و نوت بوک استفاده می کنند دو نسخه ساده و حرفه ای از ویندوز 8 به نام های Windows 8 و  Windows 8 Pro عرضه خواهند شد.

بر اساس اعلام مایکروسافت Windows 8 نیازهای اکثر کاربران خانگی را رفع خواهد کرد و نسخه حرفه ای یا pro برای صاحبان مشاغل و کاربران حرفه ای و جدی تر مورد استفاده خواهد بود.

نسخه حرفه ای از مزایایی همچون سازگاری با سرویس ذخیره اطلاعات BitLocker و امکان رمزگذاری اطلاعات برخوردار خواهد بود. پشتیبانی از Hyper-V و همین طور امکان بوت از یک هارد درایو مجازی هم در این نسخه پیش بینی شده است.

در مورد به روزرسانی هم کاربران Windows 7 Professional  و Ultimate تنها می توانند به نسخه Windows 8 Pro منتقل شوند. کاربران دیگر نسخه ها هم می توانند به ویندوز 8 عادی منتقل شوند.

نکته دیگر اینکه کاربران تبلت ها و گوشی های هوشمند مجهز به تراشه های ARM، می توانند از نسخه Windows RT ویندوز 8 استفاده کنند که اولین نسخه از ویندوز است که با تراشه های ARM سازگار است.

افزایش پشتیبانی از رمزگذاری اطلاعات و عرضه همراه با نسخه ای خاص از آفیس از ویژگی های Windows RT است.

 

شکست سپاهان مقابل لخویا در لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال سپاهان در دقایق پایانی دیدار مقابل لخویای قطر تن به شکست داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم سپاهان در چارچوب هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:30 در ورزشگاه حمد بن جاسم شهر دوحه به مصاف لخویای قطر رفت و با یک گل بازی را به میزبان خود واگذار کرد.

 

تک گل این دیدار را باکاری در دقیقه 90+1 وارد دروازه سپاهان کرد تا انتقام شکست دور رفت را از نماینده کشورمان گرفته باشد. بازی رفت با نتیجه 2 بر یک به سود سپاهان به پایان رسیده بود.

 

سپاهان با این شکست 7 امتیازی ماند. لخویا نیز با این پیروزی 6 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد.

 

از همین گروه تیم‌های الاهلی عربستان و النصر امارات در عربستان به مصاف هم رفته‌اند.

 

* جدول رده‌بندی گروه سوم:

1- سپاهان، 7 امتیاز

2- لخویا قطر، 6 امتیاز

3- الاهلی عربستان، 4 امتیاز

4- النصر امارات، 3 امتیاز


۱۰۰چهره سال ۲۰۱۲ به‌ انتخاب مجله تایم


هفته نامۀ آمریکایی "تایم" نام صد چهرۀ تاثیرگذار برای سال 2012 را اعلام کرد. در این لیست نام چهره های مشهوری از دنیای سیاست، هنر، ورزش و اقتصاد دیده می شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز،باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، گودلاک جاناتان رییس جمهوری نیجریه، دیلما روسف رییس جمهوری برزیل و همچنین زی جین پینگ، معاون ریاست جمهوری چین از نام هایی هستند که از دنیای سیاست در این لیست دیده می شوند.

جرمی لین، بازیکن آمریکایی مشهور بسکتبال و لیونل مسی بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا نیز از دیگر نام های این لیست 100 نفره هستند.

نام آدل، ثروتمندترین خوانندۀ زیر سی سال دنیا که چند جایزۀ موسیقی از جمله جایزۀ گرمی سال گذشته را از آن خود کرد و همچنین کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام به همراه خواهر وی در این لیست دیده می شوند.

نام گروه هکرهای اینترنتی "انونیموس" یا ناشناس نیز در میان صد چهرۀ برتر دنیا قرار دارد.

اصغر فرهادی، نخستین کارگردان ایرانی که جایزۀ اسکار را به خاطر فیلم "جدایی نادر از سیمین" از آن خود کرد نیز در میان صد چهرۀ تاثیرگذار جهان دیده می شود. 

پنجاه و چهار نام از میان این لیست از 37 کشور انتخاب شده است و مابقی به کشور آمریکا اختصاص دارد.

نام 38 زن نیز در میان این لیست صد نفره قرار دارد.

شارمن عبید چینوی، بانوی کارگردان پاکستانی که به خاطر فیلم مستندی در بارۀ زنانی که صورتشان با اسید سوزانده شده است جایزۀ اسکار را از آن خود کرد نیز در لیست تاثیرگذارترین چهره های دنیا دیده می شود.

در مقابل، نام نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه که سال گذشته در این لیست قرار داشت در لیست سال 2012 حذف شده است. 

نام ژان کلود تریشه، رییس سابق بانک مرکزی اروپا نیز در میان صد چهرۀ تاثیرگذار سال 2012 دیده نمی شود.


پرسپولیس رکورد تعداد تماشاگر را در آسیا شکست


بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس رکورد تعداد حضور تماشاگران در آسیا را شکست.


به گزارش کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس رکورد پرتماشاگرترین دیدار لیگ قهرمانان آسیا که در اختیار خودش بود را شکست.


در روز چهارم از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا، روز سه‌شنبه پرسپولیس میزبان الغرافه قطر بود. در این دیدار 96 هزار و 200 نفر به ورزشگاه آزادی رفتند تا رکورد جدیدی در خصوص حضور تماشاگران باشگاهی در آسیا به ثبت برسد.


این بدان معنا است که بیش از 96 درصد از ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر شده و رکورد قبلی حضور تماشاگر که 95 هزار و 205 نفر بود شکسته شده است. در آن دیدار پرسپولیس یک بر صفر مغلوب بنیادکار ازبکستان شده بود.


پرسپولیس در این بازی نتوانست برابر تماشاگرانش حریف را شکست داده و زودتر از موعد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.


پرسپولیس که در سال 1991 قهرمان جام در جام آسیا شده، باید در روز پنجم دیدارهای گروهی لیگ قهرمانان آسیا با الهلال، قهرمان 2 دوره آسیا روبه‌رو شود. این دیدار که به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌شود، ممکن است یک بار دیگر رکورد تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را بشکند.


تصویری جالب از کودکی علی کریمی


علی کریمی به همراه فرشید و خواهرش



وقتی نوشابه کولاک می‌کند

همین اول کار، بدون مقدمه می‌گوییم و بر گفته خود هم پا می‌فشاریم که خوردن انواع نوشابه‌ها برای سلامت بدن مضر است و حرفی هم در آن نیست.


دلایلش هم روشن است، چون پزشکان می‌گویند خوردن یک بطری نوشابه درست مثل این است که 10 قاشق چایخوری شکر خورده باشیم و نتیجه خوردن این میزان شیرینی چیست؟ افزایش قندخون و ترشح ناگهانی انسولین و فعالیت کبد برای تبدیل این قند به چربی و بتدریج افزایش عرض بدن و چاقی مفرط.


ادامه مطلب ...

همسران بازیکنان رئال


در این تصویر کارلولین سلیکو (همسر کاکا. نفر سوم از بالا سمت راست)، ناگوره آرامبورو (همسر ژابی، نفر دوم از بالا سمت راست) سارا کاربونرو (نامزد ایکر کاسیاس، نفر دوم از پایین سمت چپ)، خورخلینا (همسر دی ماریا، نفر اول سمت راست)، و کارلوتا روئیز (همسر آربلوا، نفر سوم سمت چپ) به چشم می‌خورند.



دو تهرانی را باد برد!


حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در رابطه با وزش بادهای شدید عصر روز گذشته تهران گفت: وزش شدید باد دیروز تهران باعث مصدومیت ۱۵ شهروند تهرانی شده است.

وی افزود: بیشترین مصدومان مربوط به غرب و جنوب غرب تهران بوده‌اند؛ همچنین پرتاب اجسام بیشترین عامل مصدومیت وزش باد شدید دیروز تهران بود.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران تصریح کرد: همچنین بر اثر وزش باد شدید روز گذشته تهران موجب سقوط دونفر از روی بام شد؛ البته تمامی مصدومان روز گذشته درمان شدند و حال عمومی آن‌ها رضایت بخش است.

وی به شهروندان تهرانی توصیه کرد، در صورت بروز مجدد شرایط جوی مانند روز گذشته، شهروندان در مکان‌های امنی بمانند تا در معرض پرتاب اجسام نباشند.

عباسی تأکید کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌ هوا‌شناسی مقرر شده این سازمان اطلاعات خود در خصوص شرایط جوی این چنینی را در اختیار اورژانس تهران قرار دهد.


این کویر زیر آب می رود؟


روژه انتصال دریای خزر به دریای عمان یا خلیج فارس، هرچند سابقه طولانی دارد، اما دوباره دولت محمود احمدی نژاد قصد کرده آن را اجرایی کند. سنگ بزرگی که بسیاری عقیده دارند نشانه نزدن است. اما کانال کشتی روی ایران رود، ساخته شود، تغییرات عمده ای در اقلیم کویری مرکز و شرق ایران اتفاق می افتد. طبق برآوردها، این کانال از مجاورت کویر لوت و کویر مرکزی ایران رد می شود.

تصویری که می بینید، بخشی از کویر لوت را نشان می دهد. به نظر شما با ساخته شدن ایران رود، چه بلایی سر کویر لوت می آید؟