پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

دستگیری مرد زن‌نمای آمریکایی


مردی به اتهام سرقت اسناد هویتی یک زن و جعل هویت مجرم شناخته شد.


به گفته پلیس کالیفرنیا، این متهم به مدت 13 سال با این کارت شناسایی جعلی از خدمات رایگان درمانی استفاده کرده است.



پلیس به این متهم که برخلاف قوانین در خیابان خوابیده بود، مشکوک شده سپس به هویت جعلی‌اش پی برد. بنابراعلام رئیس پلیس کالیفرنیا، «پرلا» با سرقت کارت شناسایی این زن، حدود 100 هزار دلار دارو و خدمات درمانی رایگان دریافت کرده است.


به گزارش شبکه خبری ABC، این مرد به اتهام جعل هویت و سرقت دستگیر شده است. 


انهدام باند متجاوزان به زنان چینی


پلیس چین در عملیاتی توانست باند خلافکاری را که جرمشان تجاوز به زنان است، منهدم کند.


پلیس 3 ایالت «لیائونینگ»، «گوانگ‌ دونگ» و «ماکائو» 30 عضو این باند را به اتهام تجاوز به زنان و مجبور کردن آنان به خودفروشی دستگیر کردند. در این عملیات که از اواسط ماه گذشته میلادی آغاز شده است، پلیس توانست 41 زن را از خطر نجات دهد.


پلیس ایالت «لیائونینگ» اوایل ماه گذشته میلادی با دریافت گزارشی محرمانه مبنی بر تجاوز به 20 زن، عملیاتی را برای انهدام این باند آغاز کرد. متهمان قربانیان خود را که از میان دختران جوان بودند، فریب و به آنان قول می‌دادند تا مشاغل پردرآمدی برایشان فراهم کنند.


پلیس همچنین در محل اسکان این افراد سلاح، خشاب و چاقو کشف و ضبط کرد. به گزارش خبرگزاری شینهوا، پلیس این پرونده را مختومه اعلام نکرده است و بررسی‌ها در این ارتباط ادامه دارد. 


سارق معتاد، به طلاهای خواهرش هم رحم نکرد


مرد معتاد که با همدستی 2 نفر از دوستانش طلاهای خواهرش را سرقت کرده بود، از سوی ماموران پلیس آگاهی کرمانشاه دستگیر شد.


به گزارش «جام‌جم»، به دنبال ارسال پرونده‌ای از کلانتری 20 کرمانشاه به پلیس آگاهی مبنی بر سرقت یک سرویس طلا از منزل خانمی جوان، پیگیری پرونده در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت آگاهی قرار گرفت.


ماموران پس از بازبینی صحنه سرقت، در بررسی‌های فنی و تخصصی خود متوجه شدند سرقت توسط فردی آشنا انجام شده است و با این فرضیه برادر معتاد زن مالباخته به عنوان مظنون دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.


متهم در بازجویی به سرقت سرویس طلای خواهرش با همکاری 2 نفر از دوستان خود اعتراف کرد. وی گفت: برای تامین هزینه مواد مخدر، منتظر فرصتی برای سرقت طلا‌های خواهرم بودم. زمانی که او خانه را ترک کرد، با کلیدی که در اختیار داشتم به اتفاق دوستانم وارد خانه شده و سرویس طلای او را سرقت کردیم.


با پیگیری ماموران، همدستان متهم نیز همراه خریدار اموال مسروقه دستگیر شدند و به جرمشان اعتراف کردند. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.


احتمال افزایش تعرفه‌ مکالمات ثابت به همراه


مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت:‌ به احتمال زیاد تعرفه مکالمات از تلفن ثابت به همراه افزایش می‌یابد

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بسته پیشنهادی که به رگولاتوری ارائه کرده بودیم، بحث افزایش تعرفه مکالمات از تلفن ثابت به همراه نیز مطرح شده بود.


وی ادامه داد: این موضوع و میزان دقیق افزایش تعرفه بعد از تعطیلات عید نوروز نهایی و مشخص می‌شود و اکنون منتظر دریافت نظریات هستیم.طی چند روز گذشته تعدادی از مشترکان مدعی شدند که در این دوره تعرفه مکالمه از تلفن ثابت به همراه افزایش یافته است.


کوسّه‏‌ها و تکم‎گردان‎هایی که آمدن بهار را نوید می‎دادند


در گذشته‎های نه چندان دور، کُوّسه‏‌ها در شرق استان زنجان و تکم‎گردان‏ها در غرب استان در قالب دوره‎گردان و با انجام آیینی، آمدن بهار را نوید می‎‌دادند.




ادامه مطلب ...

پیامکی از دیار باقی!!


دیروز عصر پیامی برای من آمد که شب خواب را از من گرفت و آن پیامی بود که بسیار محترمانه به بنده اخطار میداد تا از دریافت یارانه خود انصراف بدهم. نمیدانستم ملاک این که بنده چگونه به عنوان یک شخص متمکن شناخته شده ام چه بوده است؛ اما هرچه حساب کردم فکرم به جایی قد نداد بنده یک جوشکار ساده ساختمانی بودم که در سال 82 با هزار زحمت از دستگاههای دولتی سه میلیون وام گرفتم و در زمین متعلق به پدرم در روستایی یک کارگاه جوشکاری زدم وخود را مشغول کار کردم در سال 1386 یک وام اشتغالزایی گرفتم با سود 4 درصد و به مبلغ بیست و پنج میلیون تومان تا کارم را توسعه دهم.

بعد از دریافت وام متوجه شدم که سود دریافتی وام من چندین برابر چهار درصد است و پس از مراجعه به بازرگانی آنها گفتند که پس از عمل به تعهداتت کارمزد وامت برمیگردد که هرگز برنگشت و این اولین کلاهی بود که سرم رفت. پس از دریافت وام با توجه به اقساط ششصد و پنجاه هزار تومانی وام واین که نمیتوانستم با درآمدم از پس این اقساط برایم مجبور شدم تا بخش زیادی از وامم را صرف خرید مواد اولیه کارگاهم (پروفیل) کنم تا پشتوانه ام باشد و در اواخر سال 86 حدود بیست میلیون تز این پول را صرف خرید پروفیل به قیمت هزار و دویست تومان کردم و درست شش ماه بعد این اجناس به قیمت نصفه کاهش یافت و بنده نتوانستم کار خود را ادامه دهم و مجبور به تغیر شغل شدم و کارگاه را با اجاره بسیار اندکی به شخص دیگری دادم و هم اکنون با بدهی اقساط ششصد و پنجاه هزار تومانی در کارگاه دیگری مشغول کارگری هستم و در خانه اجاره ای سکونت دارم و وسیله نقلیه من هم یک عدد ماشین وانت پیکان با قیمتی کمتر از سه و نیم میلیون تومان هست. حال میخواهم بدانم آیا ملاک متمکن بودن من این اقساطم هست یا کارگاهی هست که اجاره آن کمتر از یارانه دریافتی ام هستم و یا وانتی هست که از دوران کاسب بودنم بر جای مانده هست؟


اعلام شرایط جدید معافیت یگانه فرزند


شرایط جدید معافیت یگانه فرزند مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام شد.

ادامه مطلب ...

میزان یارانه نقدی مرحله دوم 70 تا 80 هزار تومان !


شب گذشته، رئیس جمهور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سفر به خیر شبکه سوم سیما تلویحا از میزان مبلغ یارانه‌ای که تیم اقتصادی دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه در نظر گرفته است، پرده برداشت.

ادامه مطلب ...

آجیل عید چطور درست می شود؟


حدس زدن سرگذشتی که آجیل داشته تا از مزرعه به ظرف های پذیرایی نوروزی برسد، کار سختی نیست. اما در این بین چند پای ثابت ظرف آجیل هستند که مرموزتر از بقیه به نظر می رسند! مثلا این که نخودچی چطور درست می شود که شبیه نخود است اما به سفتی آن نیست؟ یا تخمه ژاپنی چطور این همه راه از ژاپن آمده و در ظرف های آجیل ما جا خوش کرده است؟



ادامه مطلب ...