پدیده

مجله اینترنتی

پدیده

مجله اینترنتی

هشدار: اینترنت جهانی از دسترس خارج می شود!

گروه هکری ناشناسها با انتشار پستی در وب‌سایت Pastebin در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد قصد دارد کل اینترنت را از دست کاربران خارج کند.



به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (18 فوریه/ 29 بهمن)، گروه انانیمس که از هکرها و اکتیویست‌های سایبری در نقاط گوناگون جهان تشکیل شده، معمولا با تهدیدهایی که علیه دولت‌ها یا وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین مطرح می‌کند شناخته می‌شود، اما آخرین تهدید آنها، بزرگ‌ترین تهدیدی است که تا به امروز مطرح شده است.

ناشناس‌ها با انتشار پستی در وب‌سایت Pastebin اعلام کرده‌اند که در روز 31 مارس، اینترنت جهانی را از دسترس کاربران سراسر جهان خارج خواهند کرد.

این اختلال گلوبال موقت در سرویس‌دهی اینترنت، که عملیات Global Blackout نام گرفته، از طریق هدف قرار دادن 13 سرور ریشه (Root DNS Servers) اینترنت انجام خواهد شد. آنها آدرس آی‌پی‌های این سرورها را در این پست منتشر کرده‌اند، تا هر کاربر و هکری در هر نقطه‌ای از جهان، بتواند به این عملیات بپیوندد؛ اقدامی کاملا متفاوت، که مهم‌ترین زیرساخت اینترنت را هدف حملات گسترده سایبری قرار خواهد داد.

این 13 سرور مستقر در آمریکا، اساس اینترنت در سراسر جهان‌اند و هر تهدیدی که آنها را در معرض خطر قرار دهد، بی‌تردید کل شبکه جهانی اینترنت را مختل خواهد کرد.

اگر چنین تهدیدی عملی شود، آن‌گاه وقتی شما در مرورگر خود مثلا گوگل‌دات‌کام را تایپ می‌کنید، فقط یک پیغام خطا دریافت خواهید کرد، چون بدون این سرورها امکان ترجمه دامنه‌های اینترنتی به آی‌پی‌ها وجود نخواهد داشت. این یعنی قطع سرویس HTTP اینترنت، که پرکاربردترین جنبه آن است. ناشناس‌ها تاکید کرد‌ه‌اند که این قطع سرویس، موقت خواهد بود و با هدف صرفا اعتراض انجام می‌شود.

پیام انانیمس درباره عملیات «گلوبال بلک‌اوت» با این جمله آغاز می‌شود: «بزرگ‌ترین دشمن آزادی، یک برده خوشحال است.» آنها می‌گویند این عملیات در اعتراض به بی‌مسئولیتی رهبران سیاسی آمریکا، طرح بحث‌برانگیز SOPA،حمایت از جنبش وال‌استریت و بانک‌دارانی که جهان را در کام خواسته‌های خود کشیده‌اند، انجام خواهد شد.

این عملیات به‌طور بالقوه بزرگ‌ترین اقدام اعتراضی در جهان مجازی خواهد بود. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز انانیمس، تایید اعتبار این تهدید عجیب هنوز ممکن نیست.

آنها اعلام کرده‌اند که برای این عملیات عظیم، از ابزارهای جدید و متفاوتی هم استفاده خواهند کرد. سیستم جدید مدیریت و سازماندهی حملات گسترده تکذیب سرویس (DDoS) از سوی انانیمس Reflective DNS Amplification Tool نام گرفته که قابلیت‌های بی‌نظیری دارد. حملات سایبری در این عملیات از طریق IPهای استاتیک انجام خواهد شد و به‌همین‌خاطر حتی پس از پایین کشیدن اینترنت، این حملات همچنان مانند سیلی ویرانگر به‌سوی سرورها روان خواهد بود.

انانیمس در پایان آخرین پیامش، خطاب به رهبران سیاسی کشورها نوشته: «ما می‌دانیم که به ما گوش نمی‌دهید. ما می‌دانیم که شما تغییر نخواهید کرد. این کارها را نمی‌کنید چون نمی‌خواهید؛ چون فکر می‌کنید همه‌چیز باید ‌آن‌طوری باشد که هست و می‌خواهید ما را هم در این توهم غرق کنید. ما چهره واقعی‌تان را می‌شناسیم. توقفی در کار شما نخواهد بود؛ در کار ما هم. ما نمی‌بخشیم و فراموش هم نمی‌کنیم. منتظر ما باشید

حالا متخصصان وب و فن‌آوری اطلاعات در انتظار واکنش دولت آمریکا نشسته‌اند. آمریکا در این زمینه قوانین سخت‌گیرانه ‌و منسجمی دارد و گذشته از این، حق حاکمیت بر سرورهای ریشه اینترنت در اختیار این کشور است. پنتاگون سال گذشته اعلام کرده بود که چنین حملاتی از سوی کشورهای خارجی به منزله «اعلان جنگ» خواهد بود و این حق برای وزارت دفاع آمریکا محفوظ است که حتی با بهره‌گیری از نیروهای نظامی کلاسیک به تهدیدات ویرانگر سایبری واکنش نشان دهد.

بر اساس دویچه وله، اما مساله اینجاست که در مورد انانیمس، مهاجمان در نقاط گوناگونی در سراسر جهان پراکنده‌اند و رهگیری آنها چندان آسان نیست. ساختار غیرمتمرکز و گریز از سلسله ‌مراتب روشن در این گروه‌‌، این امکان را به آنها می‌دهد که حتی در صورت تعقیب و دستگیری برخی از اعضا، حملات هم‌چنان ادامه یابند.

اینترنت علاوه بر دموکراتیزاسیون اطلاعات و انتشار عقاید، تخریب و ویرانی را هم دموکراتیزه کرده و دفع تهدیدات غیرمتمرکز سایبری، از چالش‌هایی است که همه دولت‌ها در قرن بیست‌ویکم با آن روبرو خواهند بود.

تفاوت عادل فردوسی پور با دیگر مجریان ورزشی


تفاوت عادل فردوسی پور با دیگر مجریان ورزشی

نوستالوژی فوتبالی که دوشنبه شب از نسل طلایی و گذشته فوتبال ایران در برنامه نود به نمایش درآمد غم انگیز بود.بزرگانی که نسل اول و دوم این کشور در دهه ۶۰ و هفتاد شمسی ازآنها خاطره دارند و بسیاری از این بزرگان فوتبال امروز به جای ارائه تجارب خود به نسل سوم ،درگیر حواشی و بازسازی جسمی و روحی خود بر اثر بلای اعتیاد خانمانسوز هستند.
مازیار ناظمی ، سردبیر و مجری برنامه های ورزشی در صدا و سیما در وبلاگ شخصی اش از عادل فردوسی پور به دلیل بررسی مشکلات نسل فراموش شده فوتبال ایران تجلیلی کرد.
به گزارش ایلنا ، ناظمی در یادداشتی ضمن طعنه به برخی تهیه کنندگان و مجریان برنامه های ورزشی به دلیل توجه بیش از اندازه شان به اسپانسر بازیهای غرب آسیا نوشت :«

در هفته ای که تهیه کنندگان و مجریان و گزارشگران فوتبال رفته بودند سراغ زر ماکارون حامی مسابقات فوتبال غرب آسیا و داد فوائد ماکارونی را در اعتلای فوتبال ایران سر می دادند ، عادل فردوسی پور با دید حرفه ای و متفاوت خود این هفته برنامه موفقی از نود را به مخاطبانش ارائه کرد.»

در هفته گذشته برنامه ورزش و مردم به تهیه کنندگی و اجرای بهرام شفیع در اقدامی باور نکردنی مدیر شرکت زر ماکرون را به استودیوی برنامه اش دعوت کرد و دقایقی طولانی به او فرصت داد تا از فعالیت های این شرکت بگوید.علاوه بر این در برنامه " فوتبال برتر " به تهیه کنندگی مهدی هاشمی و اجرای پیمان یوسفی فرصت مناسب تبلیغاتی در اختیار این تولید کننده ماکارونی قرار گرفت.جواد خیابانی گزارشگر 2 بازی از 4 بازی تیم ملی ایران در بازیهای غرب آسیا هم بارها این مسابقات را با تاکیدی ویژه جام زر ماکارون خواند.

ناظمی در بخشی دیگر از یادداشتش در تحلیل برنامه دوشنبه شب گذشته نود نوشته است:« نوستالوژی فوتبالی که دوشنبه شب از نسل طلایی و گذشته فوتبال ایران در برنامه نود به نمایش درآمد غم انگیز بود.بزرگانی که نسل اول و دوم این کشور در دهه ۶۰ و هفتاد شمسی ازآنها خاطره دارند و بسیاری از این بزرگان فوتبال امروز به جای ارائه تجارب خود به نسل سوم ،درگیر حواشی و بازسازی جسمی و روحی خود بر اثر بلای اعتیاد خانمانسوز هستند.نوستالوژی فوتبالی که نود پیش چشم ما به نمایش گذاشت این سوال را بیشتر مطرح کرد، حاصل این فوتبال چیست ؟ فوتبال ایران به روایتی یکصد ساله است و بنا بر اقوال دیگر هشتاد و اندی سن دارد.می گویند افزایش سن می تواند مایه فضلیت هم باشد رسیدن به اعتماد به نفس بیشتر وبهتر ، اندوختن تجربه و اطلاعات و البته درس گرفتن از خطاهای گذشته از جمله این فضایل است.

البته این گذر عمر می تواند حسرتی را هم برای شما به ارمغان آورد که فرد توانایی امروز خود را با محرومیت گذشته اش مقایسه می کند و افسوس می خورد که اگر امکانات امروز را قبلتر داشتم چه کارها که نمی کردم ، حال نمی دانم برای فوتبال ما باید به فضائلش نازید یا حسرت گذشته اش را خورد ؟»


غذا بدون نوشابه


مصرف نوشابه، چه همراه غذا و چه به تنهایی مضر است، زیرا گاز، مواد رنگی، افزودنی‌ها و قند موجود در نوشابه بر عملکرد دستگاه گوارش، تاثیری منفی دارند. تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر هستند و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد. نوشابه‌های بی‌رنگ هم اگرچه فاقد مواد رنگی هستند،ولی مصرف آن ها هم توصیه نمی‌شود. مصرف نوشابه با هدف هضم کردن غذا و یا به عنوان نوشیدنی همراه غذا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. دستگاه گوارش برای هضم غذا نیازی به نوشابه ندارد و نباید با هدف تسریع هضم غذا، نوشابه مصرف کرد. برخی افراد هم نوشابه را به عنوان یک نوشیدنی و برای خنک شدن بدن مصرف می‌کنند که به این افراد نیز توصیه می‌شود نوشیدنی‌های سالم را جایگزین آن کنند.مواد غذایی پس از مصرف، در داخل معده از نظر دمایی تعدیل می‌شوند و به دمای مناسب برای هضم می‌رسند، این درحالی است که مصرف نوشیدنی‌های سرد به همراه غذا، تعدیل حرارت مواد غذایی را مختل می‌کند که در نتیجه آن، هضم غذا با مشکل مواجه می‌شود.
افرادی که با مشکل ترشح زیاد یا کم اسید معده مواجه هستند، باید با مراجعه به پزشک و درمان دارویی این مشکل را حل کنند و مصرف نوشابه نه تنها تاثیری در رفع این مشکل ندارد، بلکه می‌تواند عوارضی هم در پی داشته باشد. پس از مصرف غذاهای چرب، اگر نوشابه و یا هر مایع دیگری مصرف شود، موجب رقیق شدن اسیدهای گوارشی می‌شود و درنتیجه هضم غذا با مشکل مواجه خواهد شد. افرادی که از زخم معده و سوزش سر دل رنج می‌برند، باید از مصرف نوشابه‌های گازدار جدا خودداری کنند.
هنگامی که شما در بطری یک نوشابه گازدار را باز می‌کنید، بلافاصله حباب ها و گازهای موجود در آن به بیرون جهیده و دیده می‌شوند. گاز این گونه محصولات به سبب وجود اسید فسفریک و دی‌اکسیدکربن موجود در ترکیبات‌شان است که سبب اسیدی شدن این گونه مواد خوراکی نیز می‌گردد. PH نوشابه‌های گازدار بین 5/2 تا 5/3 است که موجب پدید آمدن محیطی اسیدی در معده می‌گردد. در دستگاه گوارشی بدن، فقط معده قادر به مقاومت در برابر چنین محیط اسیدی می‌باشد. اما دیگر اعضای سیستم گوارش مانند دهان، گلو و مری در پی مصرف نوشابه‌های گازدار، دچار اختلال می‌گردند، زیرا مخاط دهان، گلو و مری در برابر اسید، بسیار حساس و آسیب‌پذیر هستند.
اسید فسفریک موجود در این نوشابه‌ها نیز در رقابت با اسید ترشح شده توسط دیواره معده، عملکرد صحیح معده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هنگامی که کار معده مختل می‌گردد، غذای مصرفی، هضم نشده باقی می‌ماند و سبب بروز سوء هاضمه و نفخ می‌شود.افرادی که از زخم معده و سوزش سر‌دل (ترش کردن غذا) رنج می‌برند، باید از مصرف نوشابه‌های گازدار جدا خودداری کنند.


مبتلایان سنگ کلیه دم گیلاس بخورند



دم گیلاس برای مبتلایان به سنگ کلیه مفید است.یک پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به تاثیر مصرف دم گیلاس در افزایش حجم ادرار گفت: دم گیلاس به لحاظ خواص دارویی، مدر است به همین دلیل مصرف آن حجم ادرار را افزایش و مجاری ادراری را شست و شو می دهد.مهندس« پویان» با بیان این که استفاده از دم گیلاس برای رفع مشکل سنگ ها و سنگ ریزه های موجود در مجاری ادراری مفید است، توصیه کرد: افرادی که دچار مشکل کلیه مثانه و همچنین التهاب مجاری ادراری هستند از دم گیلاس استفاده کنند.به گفته وی استفاده از دم گیلاس، سنگ های مجاری ادراری کلیه را کوچک می کند و برای دفع آن ها از بدن مفید است.وی متذکر شد: برای تاثیر بهتر دم گیلاس در کوچک کردن و دفع سنگ های موجود در مجاری ادراری باید مخلوط 50 گرم دم گیلاس، 50 گرم مغز هسته گیلاس کوبیده شده و 10 گرم رازیانه به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب جوش دم شود و هر 8 ساعت یک بار مورد استفاده قرار گیرد.وی با بیان این که خواص دارویی هسته گیلاس بیشتر از دم آن است، تاکید کرد: هسته گیلاس هم مانند دم آن دارای خاصیت سنگ شکنی و دفع سنگ های مجاری ادراری است.وی گفت: در مصرف دم و هسته گیلاس نباید افراط شود زیرا آلکالوئیدهای موجود در هسته دوم گیلاس برای بدن مضر است.به گفته «پویان» در مصرف دم گیلاس محدودیت سنی وجود ندارد اما مصرف عصاره هسته گیلاس برای کودکان کمتر از 5 سال و مادران باردار توصیه نمی شود که به دلیل آلکالوئیدهای موجود در عصاره هسته گیلاس است.وی با بیان این که دم گیلاس و آلبالو به لحاظ دارویی در یک سطح قرار دارد، افزود: برای تهیه دم گیلاس می توان آن را پس از چیدن، جمع آوری و در سایه خشک کرد.دم گیلاس که به نام سیخک هم نامیده می شود دارای طبع سرد و خشک است و افرادی که قصد لاغر شدن دارند بهتر است گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند زیرا مصرف آن جلوی اشتها را می گیرد و رنگ چهره را باز می کند ضمن این که تصفیه خون، تامین املاح مورد نیاز بدن و تنظیم دستگاه گوارش، رفع سموم بدن و زیاد شدن حجم مدفوع از دیگر خواص دارویی گیلاس است.منبع:خراسان

مراسم با شکوه طلاق در ژاپن


زوج‌هایی که به آخر خط رسیده‌اند با پرداخت 1200 دلار پایان رابطه‌شان را جشن می‌گیرند
شرقی‌ها آداب و رسوم عجیب و پیچیده‌ای دارند و این سنت‌ها به خصوص در جشن‌ها و مراسم خانوادگی بیشتر خودنمایی می‌کند. مراسم عروسی با آداب و رسوم کامل و به شکل کاملا مفصل انجام می‌شود. عروس و داماد هم به طریق سنتی و با لباس‌های سنتی و هم به شکل مدرن و با لباس‌های امروزی در دو مراسم جداگانه برای بستن پیمان ازدواج حاضر می‌شوند.

اما این روزها در ژاپن ماجرای دیگری در جریان است. همزمان با افزایش بی‌رویه نرخ طلاق در ژاپن، بعضی از زوج‌هایی که به آخر خط رسیده‌اند این روز را هم مثل روز ازدواج شان به شکل مفصل برگزار می‌کنند. «مراسم طلاق» واژه جدیدی است. در این روز به خصوص زن و مرد در برابر دوستان و خانواده همانطور که روز اول برای آغاز زندگی مشترک «بله» گفتند، برای پایان آن هم «بله» می‌گویند.

برپایی مراسم طلاق ایده هیورکی ترائی است. این مرد حدود یک سال قبل محل روباز کوچکی را در توکیو پیدا کرد و نام آن را «عمارت جدایی» نامید که نام خوبی هم برای جایی است که پایان یک زندگی رقم می‌خورد. از آن زمان به بعد بود که 25 زوج برای «مراسم طلاق» به عمارت جدایی مراجعه کردند. هزینه برپایی این مراسم 55 هزار ین، معادل 606 دلار برای هر کدام از طرفین طلاق است.

شکوه و جلال این مراسم هم دست کمی از مراسم پرزرق وبرق عروسی ندارد. زوج‌های ناراضی پیش از آنکه به صورت رسمی طلاق بگیرند و پای برگه طلاق را امضا کنند دراین مراسم باشکوه با صدای بلند «بله» جدایی را می‌گویند. به هر ترتیب کار و بار ایده پرداز این قضیه حسابی گرفته و تا پایان تابستان بیش از 900 درخواست رزرو دارد. مراسم طلاق ابداعی هم آداب و رسوم ویژه خود را دارد، درست مثل مراسم ازدواج مردم شرق دور که هرنمادی در آن نشانی از زندگی دارد.

زن و شوهری که قرار است این رابطه را برای همیشه پایان بدهند هر کدام جداگانه سوار بر کالسکه‌های ریکشا به «عمارت جدایی» می‌روند. همراهان و دوستان در آرامش و سکوت پشت کالسکه‌ها حرکت می‌کنند و بدون تردید خاطره‌ای از روز عروسی برایشان زنده می‌شود. جدا از پذیرایی با چای که نوشیدنش در ژاپن آداب دشوار و منحصر به فردی دارد، مراسم طلاق تقریبا سوت و کور برگزار می‌شود. بسیاری از زوج‌ها بی‌صبرانه منتظر اعلام پایان زندگی مشترک هستند تا بتوانند حلقه‌های ازدواج شان را با چکش خرد کنند. سر آهنی چکش شبیه سر قورباغه است و البته بدون دلیل انتخاب نشده. قورباغه در فرهنگ ژاپن نماد تغییر و تحول است و حلقه‌های خرد شده با سر قورباغه در واقع نشان می‌دهد دوره‌ای از یک زندگی تمام شده و قرار است فصل جدیدی نوشته شود.

خانم و آقای فوجی، اولین مشتری تابستانی «عمارت جدایی» هستند. آنها هم با ریکشاهای جداگانه در معیت همراهان شان وارد عمارت می‌شوند. آقای فوجی که تاجری 33 ساله است می‌گوید: «تصمیم گرفتیم برای پایان پیوند زناشویی، یک شروع تازه داشته باشیم. می‌خواهیم با این کار به زندگی مان رنگ تازگی بزنیم.» او خود را برای به بن بست رسیدن رابطه‌شان مقصر می‌داند و عقیده دارد ساعت‌های زیادی را بیرون از خانه بوده وبه‌رغم هشدارهای همسر سابقش برای ماشین و سایر وسایل موردعلاقه‌اش بیش از اندازه پول خرج کرده است.

 فوجی بعد از خرد کردن حلقه‌ها می‌گوید: «وقتی چکش را کوبیدم با خودم فکر کردم که بله، این آخر داستان است و بعد احساس کردم قلب و روحم با هم تجدید شدند. حالا مطمئنم که می‌توانم یک زندگی جدید و یک شروع دوباره را تجربه کنم.» همسر سابق او هم احساس مشابهی دارد. ترائی که خود را اولین تدارک دهنده مراسم طلاق در ژاپن می‌داند، این ایده را به منظور کمک به زوج‌هایی پرورش داد که برای طلاق گرفتن دچار مشکل هستند.

آمار طلاق در ژاپن به تدریج به تابوی مسئولان تبدیل می‌شود. نرخ خیره کننده 251 هزار طلاق در سال 2008، تلنگر بزرگی بود که ژاپن بعد از آمار بالای خودکشی باید به آن بپردازد.

منبع: tehrooz.com

کدام فست فود را انتخاب کنیم


یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: فستفودها، چه خوب چه بد، چه خوشمان بیاید چه خوشمان نیاید، واقعیت دنیای امروز هستند و رژیم غذایی ما را تغییر دادهاند.




دکتر مسعود کیمیاگر در گفتگو با هفته نامه سلامت اظهار داشت: در بسیاری از مواقع حتی بر خلاف میل باطنی خود باز هم مجبور به استفاده از این غذاها هستیم اما اگر میخواهید فستفود کمخطرتری بخورید، بهتر است به برخی نکات توجه کنید.

منوی فستفود، جذاب و رنگارنگ است و طیف وسیعی از خوراکیها را دربرمیگیرد. این منو آنقدر متنوع است که گاهی در انتخاب غذای مناسب سردرگم میشویم. فراموش نکنید که این دستورات برای افراد کاملا سالم است و افرادی که از بیماریهای خاص رنج میبرند، باید رژیم غذایی خاص خود را داشته باشند.

1 ساندویچهای برگر
بهطور کلی همبرگرها به مراتب از سوسیسها و کالباسها بهتر هستند زیرا مواد نگهدارنده ندارند ولی باید سعی کنیم برگرهایی انتخاب کنیم که از نوع مرغوب باشند.

2 پیتزای مخصوص
پیتزای مخصوص، پیتزایی است که همه چیز در آن به چشم میخورد. بنابراین حجم و کالری بالایی دارد که باعث چاقی میشود. از سوی دیگر ماده اصلی این پیتزاها، سوسیس و کالباس است که مورد تایید متخصصان تغذیه نیست. فلفل سبز، گوشتقرمز و سبزیجاتی که در این پیتزاها به کار میرود از موارد خوب این دسته از پیتزاهاست. یک پیتزای مخلوط تقریبا 1200 کالری انرژی دارد. بنابراین باید در مصرف آن محتاط بود تا به چربی دور شکممان اضافه نشود.

3 دوبل برگر
میزان استاندارد مصرف روزانه گوشت بین 80 تا 100 گرم است ولی دوبل برگر تقریبا 180 گرم گوشت دارد. این گوشت اضافی در بدن تجمع پیدا میکند و باعث چاقی و دیگر مشکلها میشود. اگر کسی گرسنه است بهتر است نان بیشتری بخورد و از مصرف بیشتر گوشت پرهیز کند.

4 پیتزای پپرونی
ماده اصلی پیتزای پپرونی، سوسیس است که به دلیل داشتن چربی، نمک و مواد نگهدارنده، مصرف آن به هیچوجه به صلاح نیست.

5 پیتزای مرغ و قارچ - پیتزای قارچ و گوشت
با یک درجه تخفیف نسبت به پیتزای سبزیها، بهترین نوع پیتزا به شمار میآید. فقط افرادی که نسبت به مصرف گوشت قرمز محدودیت یا حساسیت دارند باید در مصرف این نوع پیتزا محتاط باشند. اما بهطور کلی چون مصرف گوشت بخشی از یک رژیم غذایی سالم است، فرد میتواند گوشت مورد نیاز روزانه خود را از این طریق به دست بیاورد.

6 قارچ برگر
قارچ یک نوع شکم پرکن است و برای افرادی که گرسنه هستند، یک انتخاب مناسب است. بعضیها به اشتباه قارچ را جایگزین گوشت میدانند، این در حالی است که قارچ به هیچ عنوان جای گوشت را نمیگیرد و این شعار را بیشتر تولیدکنندگان قارچ رواج میدهند.

7 پیتزای سبزیها
بینظیرترین نوع پیتزا است و برای کسانی که به دنبال یک فستفود نسبتا سالم هستند، بهترین انتخاب به شمار میآید.

8 پیتزای چیپس و پنیر
بدترین نوع پیتزا است. زیرا چیپس از وحشتناکترین خوراکیهایی است که بشر اختراع کرده است. به دلیل ترکیبهای مضری که در اثر سرخ کردن سیبزمینی ایجاد میشود و چربی و ترانس بالایی که دارد خوردن حتی یک حلقه سیبزمینی سرخ شده خیانت نابخشودنی در حق بدن است. پایه پیتزا خود، ناسالم است و چیپس و پنیر آن را ناسالمتر میکند و به اصطلاح گل بودن و به سبزه نیز آراسته شدن است.

9 چیزبرگر
اگر فرد مشکل چربی و اضافه وزن نداشته باشد، نسبت به همبرگر معمولی به خصوص برای جوانان غذای کاملتری به حساب میآید. زیرا چیزبرگر میتواند برای جوانانی که کمتر لبنیات مصرف میکنند، تامینکننده کلسیم باشد. یک ساندویچ چیزبرگر دارای هر 4 گروه غذایی یعنی پروتئین، لبنیات، غلات و سبزیها است.

10 ساندویچ هاتداگ
به دلیل اینکه سوسیس ساندویچ هاتداگ در روغن سرخ نمیشود و معمولا آن را کبابی میکنند، نسبت به ساندویچ سوسیس که در روغن سرخ میشود، انتخاب بهتری است.

11 ساندویچهای ژامبون
کالباسها نیز دارای مواد نگهدارنده و چربی فراوان هستند و همان مشکلات سوسیسها را دارند. علاوه بر این، ساندویچها دو مشکل دیگر نیز دارند؛ اول اینکه خیارشور فراوان دارند که میتواند سبب افزایش فشارخون، سرطان و مشکلهای دیگر شود و دوم اینکه در آنها از نان سفید استفاده میشود که مصرف آنها توصیه نمیشود. بهتر است در ساندویچها به جای خیارشور از گوجه، کلم، کاهو و دیگر سبزیجات استفاده شود.

12 مرغهای سوخاری و بریانی
تلاش ما باید این باشد که از موادی که با روغن داغ سرخ میشوند دوری کنیم. بنابراین مرغهای بریانی یک غذای سالم و مقوی محسوب میشوند. مرغ سوخاری هم باید با حداقل روغن و در روغن مناسب سرخ شود. معیار بدی روغن هم این است که یا سیاه شود یا دود از آن بلند شود یا بدبو شود.

13 ژامبون تنوری
ژامبون معمولی از ژامبون تنوری بهتر است چون در اثر تنوری کردن، ممکن است ترکیبهای حلقوی در ژامبون ایجاد شود که این ترکیبها سرطانزا هستند.

14 ساندویچ سوسیس
سوسیسها به دلیل دارا بودن نمک، چربی و مواد نگهدارنده برای سلامت فرد مضر هستند و مصرف زیاد آنها توصیه نمیشود. مواد نگهدارنده باعث تولید نیتروزآمین در بدن میشوند که سرطانزابودن آنها اثبات شده است. این مواد دارای آثار تجمعی هستند و اگر مرتبا استفاده شوند، در درازمدت میتوانند باعث سرطان شوند.

15 ساندویچ کبابترکی
سالمترین ساندویچها بهشمار میآیند به شرط اینکه هنگام سرو به آنها سس مایونز اضافه نشود و بدون خیارشور سرو شوند. در مجموع کباب ترکی مرغ از کباب ترکی گوشت بهتر است.

16 ساندویچ رستبیف- استیک
جزو ساندویچهای خوب طبقهبندی میشوند و ایراد آنها این است که در روغن سرخ میشوند.

17 سیبزمینی سرخکرده
بدیها و مضرات سیبزمینی سرخکرده تمامی ندارد. در اثر سرخ کردن سیبزمینی علاوه بر اسیدهای چرب ترانس دو ترکیب آکریلامید و پروکسید نیز در سیبزمینی تولید میشود که سرطانزا و برای کبد نیز مضر هستند.

18 زیتون
زیتون یکی از بهترین میوهها است و روغن آن نیز مفید است. زیتون یکی از خوراکیهای اصلی در بهترین رژیم غذایی دنیا، یعنی رژیم غذایی مدیترانهای است و گفته میشود که به همین دلیل است که ایتالیاییها عمر طولانی دارند و این کشور جایی برای زندگی پیرمردها است. زیتون دارای اسید اولیک است و ماده غذایی خیلی خوبی بهشمار میآید به شرط اینکه خیلی شور نباشد.

19 قارچ سوخاری - میگوی سوخاری
ایراد سوخاریها این است که خیلی سرخ میشوند و آرد فراوانی دارند. ولی نکته مهم این است که خاصیت میگوی سوخاری به دلیل اینکه در یک پوشش قرار میگیرد و غیرمستقیم حرارت میبیند، نسبت به میگوی معمولی بیشتر حفظ میشود.

20 دوغ، نوشابه، آبمیوه و دلستر
پادشاه این دسته از نوشیدنیها دلستر است زیرا سرشار از ویتامینهای خانواده b است و بعد از آن نیز دوغ قرار میگیرد. دلیل اینکه دلستر از دوغ بهتر است به نمک زیاد دوغ مربوط میشود. اگر دوغ کمنمک باشد بهترین نوشیدنی به حساب میآید. بعد از این دو هم آبمیوه قرار میگیرد و نوشابه و مضرات آن هم که کاملا روشن است

تاثیر سس های مایونز بر جوش های غرور جوانی


به گزارش فودنا انجمن تغذیه نوجوانان اعلام کرد جوش غرور جوانی یک بیماری پوستی است که با مصرف برخی مواد غذایی مانند سس مایونز و غذاهای پرادویه که اثر تحریکی دارد، بیشتر می شود.

هرچند مهم ترین مساله در درمان آکنه، حفظ بهداشت پوست و دست کاری نکردن جوش ها است، اما مصرف کمتر غذاهای پرادویه، چرب و محرک و شیرینی ها برای کمتر کردن عوارض آکنه و جوش های غرور جوانی توصیه می شود.

بنا به این گزارش،‌ منابع ویتامین A مانند جگر، هویج، اسفناج و گوجه فرنگی علاوه بر درمان آکنه به رفع و بهبود جای زخم نیز کمک می کند. همچنین مصرف جوانه گندم و آواکادو -نوعی میوه-، سیر، پیاز و غلات سبوس دار که حاوی ویتامین E و کروم هستند، در درمان آکنه مؤثر است.

این گزارش می افزاید ناراحتی های روحی و عصبی تأثیر بسزایی در بروز آکنه در نوجوانان دارد زیرا به دنبال فشارهای عصبی و کم خوابی، صورت شادابی و طراوت خود را از دست می دهد، جریان خون کم و سیستم دفاعی پوست ضعیف می شود و زمینه برای رشد آکنه فراهم می شود و به سرعت بر تعداد جوش ها افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، رعایت نکردن بهداشت پوست یکی از عوامل مهم در ایجاد یا تشدید جوش های غرور جوانی است.

این گزارش حاکیست پیدایش جوش غرور ناشی از افزایش ترشح چربی و تجمع میکروب در غده چربی کنار مو است بنابراین رعایت نکات بهداشتی می تواند نقش مؤثری در بهبود و تخفیف آن داشته باشد.

این گزارش یادآور شده است دستکاری کردن این جوش ها موجب انتشار عفونت به نقاط دیگر و افزایش تعداد و حجم جوش ها می شود. 

فرهنگ دانشجویی !


سالهای پیش از دانشگاه : آن روزهای خوش
دانشجوی تازه وارد : هالوی خوش شانس
ثبت نام ترم جدید : ده فرمان
دانشجویان ساکن خوابگاه : جنگجویان کوهستان
خوابگاه شهرک : اینجا آخر دنیاست
دانشجوی پزشکی : به خاطر یک مشت دلار
دانشجوی ادبیات : نان و شعر
وام تحصیلی : جهیزیه رباب
خوابگاه دانشگاه : خانه کوچک
خانواده دانشجویان : بینوایان
دانشگاه آزاد : جیب برها به بهشت نمی روند
دانشجوی مدل رپی : الو، الو، من جوجوام
دانشجوی فوق لیسانس : قهرمان قهرمانان
انتخاب درس افتاده : زخم کهنه
استاد دانشگاه : یک گروه خشن
اولین امتحان : اولین خون
شب امتحان : امشب اشکی میریزد
مراقبین امتحان : سایه عقاب
شاگرد اول کلاس : مردی که زیاد می دانست
تقلب : عملیات سری
تدریس در دانشگاه : تجارت
روز دریافت کارنامه : روز واقعه
تعطیلات بین ترمی : روزهای خوب زندگی
اعتراض دانشجو : بایکوت
شماره دانشجویی : مدرک جرم
اعتراض برای کیفیت غذا : می خواهم زنده بمانم
روز پرداخت وام دانشجو : روز فرشته
دانشجوی اخراجی : مردی که به زانو در آمد
دانشجوی مشروطی : مردی که موش شد
آینده تحصیل کرده : دست فروش
کلاس های ساعت 12-2: خواب وبیدار
رئیس دانشگاه : مرد نامرئی
تصویب شهریه برای دانشجویان : تاراج
استاد راهنما : گمشده
به دنبال سرویس : دونده
آشپزهای سلف سرویس : هفت سامورائی
ازدواج دانشجوئی : عروسی خوبان
دانشجویی که تغییر رشته داده : بازنده
بوفه دانشگاه : غارتگران
سرویس دانشگاه : اتوبوسی بسوی مرگ
امید به بهبود اوضاع : توهم
غذای امروز : سلف self
گردهمایی استادان : دسیسه
کتابخانه دانشگاه : خانه عنکبوتان
پاس کردن یک درس: یکبار برای همیشه
دانشجویان لم داده جلوی پنجره های سالن : دید بان
علت نیافتن بعضی از دانشجویان : رابطه پنهان
رئیس دانشکده : سناتور
التماس برای نمره : اشک کوسه
امور دانشجویان : سایه شوگان
سوار شدن به اتوبوس : یورش
نماینده کلاس : بهترین فرد بد
ترم آخر : بوی خوش زندگی
پایان نامه : زندگی دیگر هیچ
تصویه حساب : خط پایان
شیرینی گرفتن از فارغ تحصیلی : ضربه آخر
عمر دانشجو : بر باد رفته
دانشجوی فارغ التحصیل : دیوانه از قفس پرید
مسئول خوابگاه : کاراگاه گجت
انصراف دادن : فرار بسوی خوشبختی
ادامه تحصیل تا دکترا : دیدار در استانبول
وعده رئیس دانشگاه : بلوف

موضوعات مرتبط: طنز دانشگاهی
[ چهارشنبه هشتم دی 1389 ] [ ] [ محمد زندی ]

گرایشهای ارشد صنایع غذایی


فناوری تبدیل مواد غذایی:

یکی از معضلات روز کشورهای در حال توسعه از جمله ایران حجم بالای ضایعات بخش کشاورزی و نیز عدم استفاده بهینه از فرآورده های جانبی این بخش است. دانش و فناوری تبدیل مواد اولیه کشاورزی، دامی و دریایی به محصولاتی با ارزش افزوده بالا و نیز قابلیت نگهداری و بسته بندی آنها برای نگهداری در شرایط مختلف موضوع فعالیت این گرایش است. همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص و محقق با توانایی‌های مدیریتی و راهبردی و تحقیقاتی در زمینه های فوق از دیگر مأموریت‌های این گرایش است.


علوم مواد غذایی:

علوم پایه مورد نیاز در همه گرایش‌های مربوط به فرآوری و تبدیل و مهندسی صنایع غذایی در گرایش علوم مواد غذائی مد نظر قرار می گیرد. توانایی‌های علمی متخصصین مربوطه در این گرایش، سایر گرایش‌ها و تخصص‌ها را قادر به اتخاذ تکنیک‌های صحیح می نماید. شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مواد غذایی، بیوشیمی و سایر خواص کیفی مواد غذایی محورهای اصلی آموزش و تحقیق در این گرایش هستند.


مهندسی صنایع غذایی:

بومی سازی تجهیزات و تکنولوژی‌های روز مورد استفاده در صنایع غذایی و آشنایی دانشجویان به اصول طراحی و پایه‌های دانش فنی، تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در صنایع غذایی هدف این گرایش است. 


بیوتکنولوژی مواد غذایی:

روش‌های نوین علمی مورد استفاده در صنایع غذایی ، ارزش دهی به محصولات جانبی، استفاده بهینه از ضایعات و معرفی روش‌های بیوتکنولوژی در صنایع غذایی و محصولات و فناوری های مرتبط جزو اهداف این گرایش است.